Service

Zastav sa – pozoruj- počúvaj a vykonaj – STAROSTLIVOSŤ O KLIENTA

V tejto ťažkej dobe sa vraciate do svojich firiem. Ľudia – vaši hostia – začínajú znova navštevovať vaše zariadenia. Nezáleží na tom, či sa jedná o reštauráciu, hotel, kozmetický salón alebo požičovňu bicyklov. Všetci sme čakali posledných pár mesiacov, keď sa všetko vráti do prevádzky. Obchody sa otvoria a začneme cestovať. Ten čas je tu. Pomaly, ale určite sa tam dostanete. Hostia očakávajú nielen to, prečo prišli, ale očakávajú aj trochu viac. A ste pri tom – späť na základy.

Dôležité je v prvej fáze sa ZASTAVIŤ a venovať pozornosť potrebám klienta. Vo chvíli, keď hostia vstúpia do vašich dverí, nie je nič dôležitejšie. Vaši klienti si zaslúžia plnú pozornosť. Musíte im ju dať okamžite. Hostí si musíte všimnúť a privítať. Pekný úsmev a vrelý pozdrav odvedú skvelú prácu. Buďte prvý, kto hovorí tieto teplé slová. Hostia k vám prišli, pretože vedia, že dostanú to, čo potrebujú. Pamätajte – prvá šanca sa nemusí stať poslednou. To je cieľom každého podnikania. Nakloňte klientov na svoju stranu. S jednoduchým úsmevom a srdečným pozdravom.

Znovu a znovu sa k vám vrátia.

Keď pozdravíte, sústreďte sa a POZORUJTE. Predtým, ako hostia niečo povedia, uvidíte, ako sa cítia. Vďaka vášmu prístupu čoskoro budete vedieť, čo robiť. Potom nasleduje časť POČÚVAJ . Dnes je dôležitejšie ako kedykoľvek predtým počúvať vašich zákazníkov a nechať ich dokončiť celý príbeh. Kľúčom je trpezlivosť. Keď hostia cítia, že sa o nich niekto stará a počúva, máte veľké plus. Uistite sa, že všetky priania a špeciálne objednávky sú správne prevzaté. Aj autoopravovňa musí vedieť, čo chce klient. To isté platí u kaderníka, čašníka alebo špecialistu na nechty.

Začnite VYKONÁVAŤ objednávku čo najskôr, keď budete mať všetky potrebné informácie. Váš čas je vzácny, hostí ešte viac. Okamžité splnenie objednávky a ubezpečenie sa, že služba je presne to, čo váš klient očakáva, je cesta k spokojnosti a návratu. 20% klientov prináša 80% vašich obchodných príjmov. / Paretov princíp / Viac vracajúcich sa hostí, viac dobrých referencií, viac nových klientov.

Tieto 4 základné pravidlá sú kľúčom k vynikajúcim službám a spokojnosti klientov. Tento základ vás priblíži k vašim hosťom a budete bližšie k vašim cieľom. Toto pravidlo používam v praxi mnoho rokov a funguje. Keď podnikáte s úsmevom a milým uvítaním, zákazníci si vás budú pamätať. Nielen vo vašej práci. Keď idete po ulici, ľudia vás môžu pozdraviť, usmievať sa na vás a vrátia sa k vám. Prinesú vám svojich priateľov a rodinu, pretože sa u vás cítili vítaní.

Využite príležitosť a dajte sa do toho. Dnes. Teraz máte šancu vytvoriť niečo iné, čo v posledných mesiacoch chýbalo. Porozprávajte sa so svojimi klientami a ukážte im, že vám na nich záleží. Robte to teraz a aj v budúcnosti. Klienti sa radi vracajú tam, kde cítia LÁSKU…

Love
Laska
Hospitality expert willing to help you to reach your goals. Author of eBook about service and hospitality From Zero to Hero and How to get a dream job. More on
Komentáře

Přidat komentář

Your email address will not be published.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.