V dnešnej dobe sa toho veľa deje v službách a cestovnom ruchu. Nie je to najjednoduchšie obdobie pre toto odvetvie, kde je základom ľudský kontakt. Vraciame sa k základu, čo tu vždy bol, a tieto pravidlá sú teraz viac ako potrebné. Aby sa zákazníci a hostia cítili príjemne a vítaní. Aby sa mohli vrátiť a priviedli ďalších priateľov.
Témy pre konverzácie môžu byť čokoľvek, od počasia, nakupovania, cestovania až po záhradníctvo. Toto je všeobecne veľmi populárne. Samozrejme, keď stretnete prísneho ekologického fanúšika, ktorý bojuje za globálne zmeny počasia, alebo človeka, ktorý sa skutočne o nič nestará, radšej vycúvajte.
Nikdy nechoďte do témy:
– politiky a všetky súvisiace témy týkajúce sa vlády, zákona, obmedzení atď.
– zdravia – neviete, či je človek len veľký alebo má vážny problém
– športu a tímov – tu by fanúšikovia bojovali až do konca
– sexuálneho života a orientácie, rasy a pôvodu – prečo vás to zaujíma?
– náboženstva – naozaj to chcete riskovať?
– peňazí, práce a výplaty – otázka nikdy nie je správna
V reštauráciách, hoteloch a službách nemáte naozaj veľa času na dlhé rozhovory. Pri vítaní zákazníkov a hostí je najlepšie pýtať sa na ich preferencie, priania a potreby. Keď služba už prebieha je veľmi dobré skontrolovať, ako sa všetko deje. Aké je jedlo, hotelová izba, služby, ktoré ponúkame. Buďte konkrétni a formulujte otázku tak, že odpoveď musí byť dlhšia ako áno alebo nie. Keď hosť začne konverzovať o svojej práci a porovnáva vaše podnikanie s ostatnými, môžete si to vypočuť. Ak sa snaží získať nejaké osobné informácie alebo názory, jednoducho sa ospravedlňte a odíďte. Urobte to s úsmevom a jemným prístupom. Počas práce ste stále zaneprázdnení. Žiadne skryté úmysly tu nie sú.
Ak chcete byť zdvorilí, profesionálni a taktní, nepotrebujete veľa. Stačí poznať základné pravidlá a mať trochu konverzačného tréningu. Toto je možné trénovať každý deň medzi spolupracovníkmi.
Hovorte iba na tému, ktorú otvoril hosť alebo ktorá sa týka vašej firmy. Toto je záruka spokojnosti.
Toto je záruka spokojnosti.