Call centrum sa stalo populárnejším v tomto roku. Viac spoločností zvyšuje dôležitosť služieb zákazníkom a lepšie rozumie potrebám klientov. Call centrá sa začali viac špecializovať na personalizáciu služieb a kvality. Pripravujú a sledujú školiace programy, získavajú profesionálov a veľmi rýchlo prijímajú ľudí, ktorí sa stanú odborníkmi v odbore. Call centrá majú veľa úloh. Niektoré z nich poskytujú služby pre konkrétnu spoločnosť, iné súčasne pracujú na rôznych projektoch. Niektoré spoločnosti majú svoje vlastné centrum, niektoré dajú prácu a projekty úspešným call centrám, ktoré dokázali, že to vedia. Trh rastie, požiadavky tiež.
Pracovníci sú vyškolení tak, aby boli slušní, rýchli a postupovali priamo k veci. Zákazník netuší s kým hovorí, preto musí byť reakcia pracovníkov call centra rýchla a profesionálna. Zákazník má problém a očakáva, že bude vyriešený rýchlo. Nikto nemá rád dlhé čakanie a prepojenie na rozhovor s 3 rôznymi ľuďmi. V call centrách spoločností to môže byť jednoduchšie. Všetky témy sú jasné, informácie tam sú. Vo všeobecných call centrách sú obvykle väčšie zmeny pracovníkov a zistenie toho, čo hľadáte, trvá dlhšie. V niektorých prípadoch môže byť všeobecné call centrum úspešnejšie na projektoch, ako sú zdvorilostné hovory, informačné hovory alebo predaj. Dôležitých je prvých 30 sekúnd, keď je potrebné upútať pozornosť. Klienti sú zvedaví a chcú rýchlo vedieť tému. Existujú určité pravidlá, ktoré sa musia dodržiavať. Na ochranu pracovníkov a klienta sa väčšina hovorov zaznamenáva. Toto je potrebné spomenúť na začiatku po zdvihnutí telefónu. Ak klient šoféruje alebo vykonáva prácu, je mu ponúknuté, že zavolajú inokedy. Klient to ocení a nabudúce si nájde čas na hovor.
Ak viete, že budete k dispozícii až neskoro popoludní, povedzte to na rovinu. Call centrum môže preložiť vaše hovory. Takto to bude pre zákazníka väčšie pohodlie, keď ho osloví ten istý volajúci. Niektoré call centrá pracujú 24 hodín. Pracovníci tam majú rôzne zmeny. Niektoré hodiny sú rušnejšie ako iné. Vysvetlite to svojim zákazníkom, keď sa vás pokúsia kontaktovať neskôr. Môže to chvíľu trvať, ale zavoláte im späť.
Táto práca je ako každá iná. Najdôležitejšou súčasťou sú vedomosti a informácie. Ak ich máte, úspech je zárukou. Niektoré veci sa dajú naučiť pozorovaním a opakovaním. Toto je bežná prax pri prijímaní nového člena do call tímu. Prvých pár hodín pozorujete a snažíte sa uskutočniť úspešné telefónne hovory. Učiť sa je tu každodenný proces.
Či je táto práca pre vás ľahká alebo ťažká, záleží veľa na vašej osobnosti. Táto práca môže byť jednotvárna, kde je len na jednotlivcovi, ako to zvládne. Opakovanie hovorov a postupov môže byť každodennou rutinou a človek si na to zvykne. Vždy rovnaké otázky a odpovede, žiadne zmeny a pohodlie. Ak máte radi rovnakú prácu od 9 do 5, je to pre vás to pravé. Na druhej strane, ľudia s hyper aktivitou môžu považovať túto časť za ťažkú. Keď čakáte, že sa klienti budú sťažovať a kričať, môže to byť tá správna výzva. Cestou môžu byť rôzne dialógy a riešenie problémov. Otvorený priestor pre kreativitu, ktorá potrebuje silné zázemie a znalosti.
Každý deň je iný a náročný.
Ak plánujete alebo už pracujete v call centre, nájdite si svoj vlastný dôvod a motiváciu. Je toľko príbehov a mýtov. Vytvorte si vlastnú cestu a názor. Takto si nájdete svoju silu a slabosť. Nájdete svoje limity, dozviete sa nové témy, postupy.
Výzva je tu. Rozhodnutie je na vás.
Call centrum je súčasťou zákazníckeho servisu. Sú tu odborníci pripravení poradiť a pomôcť. Centrá rastú a stávajú sa dôležitejšími v podnikaní. Pracovná skúsenosť na jednom z nich vás prinúti myslieť inak – profesionálne, orientovane zákaznícky.