Vážení majitelia prevádzok služieb, pracovníci, riaditelia. Keďže čas ubieha a stále viac zariadení má on-line systém komentárov ktoré prichádzajú rôznymi spôsobmi, musí svojim zákazníkom aj odpovedať. Najlepšie je získať od zákazníka komentár ešte kým je vo vašej prevádzke, ale často sa stáva že hosť z akýchkoľvek dôvodov napíše komentár neskôr. Na komentáre a pripomienky na vašom webe alebo obchodnom profile MUSÍTE odpovedať čo najskôr.
V praxi je veľmi dobré kontrolovať denne komentáre, ktoré sú na cestovných portáloch alebo fórach. Pre spoločnosť je to spôsob, ako si vybudovať dôveru a preukázať, že vám na zákazníkoch záleží. Prečo o tom píšem? Je súčasťou služieb a starostlivosti o zákazníka. Toto je časť pohostinnosti a cestovného ruchu ktorá funguje online. Toto podnikanie je najmä o osobnom kontakte a klientoch – aby sa cítili dobre a vítaní. Súčasťou sú aj online komentáre ktoré dokážu urobiť dobrú prácu, ale aj poškodiť. Mladšia generácia má veľa priateľov a hľadá to najlepšie. Viac možností, viac hľadania a pozerania.
Keď si ľudia vyberajú svoju dovolenku, službu alebo opravu, v poslednej dobe hľadajú aj dobré referencie. Pri kontrole webu alebo profilu potenciálneho miesta, kde by ste chceli minúť svoje peniaze, hľadíte na to, aby to bolo také, ako vám vyhovuje. Ak hľadáte technika na nechty, nájdete dokonalý web a obrázky, zavoláte a chcete si dohodnúť termín. Potom vám druhá strana povie, že obrázky sú len na ukážku a starostlivosť o nechty neposkytujú posledných 6 mesiacov, čo si pomyslíte? Alebo idete opraviť svoje auto a služba, ktorú si vyberiete z webu, už neexistuje. Stalo sa to. Podnikanie v reštauráciách a hoteloch má tiež pravidlá. Hosť vám zanechal pekný komentár k nádhernému rodinnému víkendu. Stačí ísť online a odpovedať: ĎAKUJEM. Druhý hosť poznamenal, že jedlo bolo v poriadku, ale čašník nič zvláštne. Najprv odpovedzte na komentár. Povedzte klientovi, že si vážite jeho pripomienky a názor. Pozvite hosťa, aby sa vrátil znova. A samozrejme, porozprávajte sa so svojimi čašníkmi.
Pri prehľadávaní internetu a výbere mojich budúcich produktov a služieb hľadám väčšinou zlé komentáre. Chcem vedieť, ako majiteľ odpovedá. Keď kaderník po poškodení vlasov klientke napísal komentár, že „sama si si vybrala tú farbu“, je to profesionál? Alebo to jedlo nebolo také, ako sa očakávalo a odpoveď majiteľa je „príď si vyskúšať a uvariť“. Verte mi, niekedy sa pobavím, ale je mi aj smutno. Služby a pohostinnosť budú vždy súčasťou nášho života. Ukážte svoju profesionalitu a STAROSTLIVOSŤ.
Odpovedzte na pripomienky, využite príležitosť a poďakujte svojim zákazníkom. Toto je najjednoduchšia vec, ktorú môžete urobiť – ukázať dobrú starostlivosť a správanie sa. Je to tiež súčasť bezplatného marketingu, kde môžete predstaviť seba a svoje podnikanie. Sociálne siete a fóra na weboch si zaslúžia vašu pozornosť. Zákazníci ich používajú ešte skôr, ako vás poznajú. Venujte im pozornosť, ktorú si zaslúžia.
A kto je váš najlepší zákazník? Ten, ktorý vám dáva najviac kritiky a návrhov. Máte príležitosť zdokonaliť sa, naučiť sa, vylepšiť svoje podnikanie.
Nechajte svojich hostí urobiť ich prácu a vy nasledujte. Komunikácia je základnou a veľkou súčasťou úspechu. Takto môžete ľahko riadiť a pracovať lepšie. Pre seba, podnikanie a klientov.